Vad skall jag göra i Düsseldorf?

image126

På 1980-talet visades den fantastiska serien Svenska Hjärtan för första gången. I denna serie flyttade ett ungt par in i radhuslängan. Mannen i familjen fick sedan ett toppjobb i Düsseldorf varpå kvinnan frågade:

- Düsseldorf, vad skall jag göra i Düsseldorf?

Detta blev ett bevingat uttryck i min vänskapskrets. Mycket för att hon hade en skum accent som var kul att härma. Men scenen lever kvar och dyker upp i huvudet varje gång jag hör talas om Düsseldorf. Karin Mannheimer var på den tiden ett geni, detta var långt före pekoralet Saltön.

Nå, i helgen gifter sig mina vänner Katharina och Hamish i just denna tyska metropol. Då de annars bor i London kan man känna en viss besvikelse över att de valt att gifta sig i Katharinas föräldrars hemstad, inte i deras egen. Men vi är samtidigt ekonomiskt lättade över att det inte sker i Hamish uppväxtstad, Sydney.

Så nu blir det tyst på bloggen över helgen. Vilket det annars inte varit, eftersom helgen också bjuder på F!-kongress. Denna missar jag, vilket naturligtvis smärtar oerhört. Men jag var helt enkelt tvungen att prioritera och då föll valet på det av eventen som aldrig inträffar igen.

För övrigt vore det kaxigaste att inleda kongressen med Radical Cheerleading. Igen. *brett flin*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0