htf och sif bildar unionen

image229
www.unionen.se

Och bland oss anställda på dessa organisationer har dagen präglats av galghumor. Vår ordförande har stolt gått runt i en t-shirt med unionen-tryck på bröstet och överallt har namnet på det nya förbundet diskuterats och debatterats. "Unionen, vad tycker du om det?"

Den första kommentaren i morse var: - Skööönt, det kunde varit värre! D v s man kunde ha valt något i stil med SURF eller PUFF eller något annat innehållslöst. För mig säger unionen att det här är en union mellan två stora förbund. På engelska blir det desto kaxigare: The Union. Rätt coolt, men lite svårt att förklara på mina möten ute i Europa att jag kommer från "The Union", som om inte alla gjorde det.

Eller som min syster, anställd på det andra förbundet, uttryckte det hela:

- Skall vi säga typ 'vill du vara med i Unionen' så kommer ju folk att svara att 'det är jag ju redan'. 

Dagens roligaste var kanske den som ledde oss från Unionen till The Union till The Onion... Så nu är jag Storlöken och den lilla systern Lillöken.

Men på det stora hela blir det nog bra, nu skall namnet fyllas med innehåll, och startskottet till det går egentligen först den 1-3 oktober på kongressen i Västerås. Det blir minst lika tungt som att representera The Union.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0