så lätt hänt

Är idag allmänt stel och öm i kroppen efter att ha flugit över styret igår. Blev påkörd av en bilist när jag var på väg till tunnelbanan. Min favoritkavaj sprack från topp till botten och cykeln går inte att cykla på... Men jag är rätt ok bortsett från muskelvärk som just nu kureras med tigerbalsam! Dagens promenad runt sjön blev dock inställd.

Kan konstatera att Åhléns strumpbyxor är rätt bra ändå, de höll nämligen till skillnad från kavajen.

Grämer mig mest över kavajen som inte går att få tag på igen. (Köpt på det nedlagda Debenhams för ett år sedan.)
 
Kan också konstatera att jag hade änglavakt som den thailändska läkaren på akuten sa. För övrigt verkar ortopedakuten har jobbat med blandningen män-kvinnor, massa manliga sjuksyrror och kvinnliga läkare. Och hur lätt är det inte att klippa en cyklist, häromdagen var det jag som höll på att meja ner en far och tonårsson som kom på cykelvägen, när jag liksom denna bilist, hade mer koll på biltrafiken än på vad som händer på cykelbanan.

Och hjälmen hade jag lånat ut till den mer vårdslöse maken. Som ju förvisso råkade ut för exakt samma sak för ett par månader sedan, fast nere vid Brommaplan. Farligt liv som cyklist här i Bromma! 

Kommentarer
Postat av: Mika

herregud, låter ju riktigt läskigt. håll dig lugn, fröken. ;)

2007-04-29 @ 16:34:57
URL: http://www.tokfeminist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0