Nya ministrar

- Den där Tolgfors, vem är det? Sa jag till maken. - Jag tror han kommer från Örebro. Svarade maken.

Vilket stämmer. Så det är väl vad vi vet, att han är från Örebro och håller på ÖSK. Men vi skall inte döma honom för det...

Lena Adelsohn Liljeroth däremot är något mer känd för mig som snarare tillbringat min tid i Stockholm än Örebro (de senaste tjugo åren iaf). Känns lite tryggare än förra kulturministern. Kanske kan Adelsohn Liljeroth t o m stå upp för att behålla den fria entrén på muséerna? *hoppas*

Nu framkommer dock att Adelsohn Liljeroth är dömd för innehav av tårgassprej. Det tycker maken är skäl för avgång, då det kan ha varit i syfte att skada en man och dom är ju fridlysta. Själv är jag ju en sådan där rabiatfeminist som Evin Rubar visade upp i SVT. Det är förmodligen Adelsohn Liljeroth också, med tanke på hennes engagemang i kvinnojourer. Go Lena! Säger jag. Maken ler spjuveraktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0