Sol!

Sol!

Måste bara peta upp sambon i topp igen, i stället för Maria Abrahamsson... Han som just nu sitter och läser nån dammig bok om politik på balkongen och bränner sin muskulösa lekamen i solen.

Själv har jag varit kreativ idag med tre varv runt Lillsjön, två tvättar och nybäddat i sovrummet. Sååå skönt att göra något annat än tentaläsa. Men givetvis vaknade jag i morse och insåg att jag helt enkelt gjort ett idiotfel på tentan igår där jag döpt om Carol Gilligans tes i In a Different Voice till 'theory of ethics' när det väl egentligen skall vara 'ethics of care'. Så dumt. Jag kan ju det där, har till och med skrivit en uppsats om det en gång i tiden. Och så slår det slint i huvudet. 

Men, men, nu är det gjort och kör jag så är inte omtentan förrän i augusti. Så idag skall jag njuta av våren och sedan skall vi åka iväg till vännerna i Årsta för att titta på nya bebisen som hunnit bli tre månader eller nåt sånt... Men innan dess blir det nog en liten tur till Plantagen för inhandlande av balkonglådor och eventuella blomster. Mina jalapenos och habaneros skall ju också få varsin kruka att frodas i. Spännande! Men med gräslöken blev det intet. Och quinoan och den kinesiska broccolin får vänta till nästa år. Bättre njuta än stressa över osådd mjölmålla (quinoa). Det finns ju att köpa på Coop. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0