Dagens hushållshjon

Det händer att jag ibland på ett av mina favoritforum på nätet, Qruiser, approcheras av män som vill städa mitt hem. Iklädda pigdräkt alt stringisar. Detta är en ganska surrealistisk upplevelse. Mannen här hemma, som tar större delen av hushållsarbetet, varken gnolar eller ikläder sig små stringtrosor medan han städar. Vilket allt som oftast känns ganska OK.

Däremot har jag förstått att detta med män som städar ÄR en ganska surrealistisk företeelse i meningen att de är sällsynta. Nu har t o m alliansregeringen kommit på ett sätt att hjälpa dessa män och deras partners att slippa städa. Men, jag skulle i stället ändå vilja slå ett slag för Johan Berggrens transpiga, som presenteras i Ordfront Magasin 1-2/2007.

"Transpigan - Queershusan för de trendiga innerstadsborna. Nattklubbsdivor i all ära, men många transor vill erövra de vardagliga kvinnorollerna. Få utlopp för din läggning och slå ett slag för jämställdheten på samma gång när du tar jobb som manspiga. Fördelar: tillfredsställelse med både det trevliga förklädet och det faktum att du är något unikt. Alltså inte en karl i trosor, såna går det tretton på dussinet av. men en man som - städar! Jisses."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0