min tid och andras

Idag har varit en omväxlande dag. Började med att gå upp i Jönköping, sätta mig i bilen och köra mot Stockholm. Frukost på Mc Donald's i Mjölby, eller rättare sagt i bilen. En halv macka och kaffe där och resten av mackan till lunch på jobbet. Däremellan hann jag lyssna på Led Zeppelins nya samlingsplatta Mothership i bott i bilen. Långtradarchaffisarna undrade nog när jag blåste förbi dem på E4:an i dimman vildsint trummande mot ratten. Man måste ju trumma till låtar som Led Zeppelins Rock And Roll. Och det är där någonstans i dimman i Kolmården som jag slutligen inser att Led Zep utan John Bonham inte funkar.  

På jobbet har jag massor av flyttkartonger att fylla. Jag är så jävla trött på flyttkartonger! Och någon hade lyckats med att både få mitt efternamn fel och min mejladress fel på nya visitkorten...

Smet lite tidigare för att hinna med ett antal ärenden, som att tvätta bilen. Det är där på macken jag börjar fundera över vad det är som får vissa män(niskor) att anta att deras tid är mycket viktigare än andras. Som han i den silverfärgade mercan E280. Som innan han går in och köper kupong parkerar så att ingen annan kan komma förbi honom in till kön vid tvätten. Jag stod före i kön, var ute före honom men tvingas ändå vänta på att han skall tvätta sin bil. Nu tillhörde inte karln dessa som har vett att säga att "oj, ursäkta, du var visst här före mig". Och lika bra var väl det annars hade jag kontrat med att "jamen, det är klart att din tid är mycket viktigare än min!".

Och ja, jag irriterar mig på folk som markerar bord och stolar på lunchkrogen också.

Dock bilen blev tvättad, om man nu kan kalla det för tvätt, den blir ju aldrig riktigt ren. Och jag hann hämta ut biljetterna till Värmlandsoperans uppsättning av Candide i vår, innan ATG-ombudet stängde.

Förkylning på gång och jag proppar i mig naturpiller för att kväva den i sin linda. Håll tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0