fistel i röven

Såhär strax innan jag skall på styrelsemöte i min politiska förening läser jag i Svenska Dagbladet att Mona Sahlin kritiseras för att ha petat Pär Nuder.

Jaha? Av vilka då?

"Flera socialdemokrater."

Oj då. Detta är f ö en tidning som kallar sig moderat och som i sin "faktaruta" använder sig av sådana här uttryck

"Att Östros är otålig i oppositionsrollen har offentligt visat sig i idogt hackande på bland annat Mats Odell, utförsäljningspolitiken och Carnegiehärvan. Som näringspolitisk talesman har han jobbat hårt, hårdare än kollegan Nuder, så den nya stolen är välförtjänt."

"Hackat"? Mats Odells otåliga utförsäljningar av våra gemensamma tillgångar tål förvisso att hackas på, så vi får väl anta att den som författat denna "faktaruta" är fullkomlig objektiv med sina fakta.

Men åter till Sahlin och Nuder. Är någon förvånad? Snarare är vi förvånade att det inte skett tidigare. Ingen skall få i mig att Pär Nuder och Mona Sahlin är kompisar med samma agenda. Misstänker att Nuder för Sahlin är som en fistel i röven. Detta går förmodligen så långt tillbaka i tiden som innan Nuders kompis Göran Persson blev statsminister efter att någon läckt information om att Mona Sahlin handlat toblerone med jobbets kreditkort. 

När man läser vidare i artikeln ser man att det knappast är så att folk uttrycker irritation över att Nuder petats utan snarare hur det gått till. Iofs kan ju det senare vara ett uttryck för det förra...

Personligen tror jag att Mona Sahlin gjort helt rätt. Östros in och Nuder ut. Ett gott val.

Källa: http://www.svd.se/nyheter/politik/artikel_809569.svd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0