årets ynkligaste bortförklaring

Kom nog pappan till den 17-åring som skottskadades i Rödeby med i Tingsrätten idag:

"Pappan passade också på att beklaga att ingen tog kontakt med honom i samband med de trakasserier som den mordåtalade och hans familj utsattes för.


- Hade någon varit i kontakt med föräldrarna i början så hade det här aldrig behövt inträffa, sade han."

Jo just. Här har vi en ung man som under flera års tid i en liten byhåla trakasserat grannar i allmänhet och denna familj i synnerhet. Och pappan till denna ligist vill påstå att han är den enda i Rödeby som inte känt till att så skett.

Vet inte vad som är värst, om han vetat men skitit i att hans son är en mobbare eller att han inte vetat.

Hade du varit en närvarande förälder så hade du vetat och vad hade du då gjort, skulle man kunna tänka sig som svar.

Dessutom, trakasserierna lär ha pågått och polisen lär ha varit inblandad sedan innan denne yngling fyllde 15. Menar dom att ingen kontaktat föräldrarna?

Källa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_797237.svd


Kommentarer
Postat av: Läslus

Tyckte läsa någonstans att även pappan till 17-åringen hade anmält sonen för misshandel????

2008-01-22 @ 20:31:01
Postat av: O.

Imponerande att du verkar veta så mycket om 17-åringens pappa. Mer än han själv tydligen... Om det visar sig att pappan har rätt och att socialtjänsten eller Polisen har brustit i sitt meddelaransvar ber du då pappan om ursäkt här på bloggen?

Rättvisa och feminism hör väl samman? Eller är linjen att män ska förtalas oavsett hur lite vi vet dem som enskilda individer? Vad vet jag, du kanske är en av nämndemännen eller en av de vuxna i Rödeby som sett men inte vågat tala med föräldrarna.

Utifrån din blogg verkar du i vart fall lagt dig vinn om att döma föräldrarna för barnens felsteg.

2008-01-23 @ 00:16:26
URL: http://www.ud-din.se/blogg
Postat av: Anna-Karin

Käre O,
Nu tolkar du in saker som inte står här. Det var pappan som uttalat sig på detta sätt, inte mamman. Vad har det med feminism att göra?

Och ja, jag anser att föräldrar har ett ansvar för sina barn. Ett barn som är ute och terroriserar hela bygden sena kvällar och en förälder som säger sig inte ha en aning om detta. Något är fel där.

Vad nämndemännen i Karlskrona har med ligisterna i Rödebys uppfostran att göra förstår jag inte.

Övriga vuxna har dock också ett ansvar. Men jag vågar nog påstå att de flesta vuxna i Rödeby endera vetat om gängets framfart eller helt stuckit huvudena i sanden. Oavsett har dom alla ett ansvar för sina medmänniskors välfärd.

2008-01-23 @ 11:25:46
Postat av: O.

Käre A-K, meningen "nu tolkar du in saker som inte står här" säger en hel del om din självinsikt.

Nämndemännen torde ha med ligisterna att göra såtillvida att de har en annan insyn än den som läst några pratminus i SvD.

Din tolkning, inte min, av feminism ekar också tomt i ditt svar: omotiverad kritik mot män är ett mål i sig.

2008-01-23 @ 12:00:59
URL: http://www.ud-din.se/foodblog
Postat av: Anna-Karin

Ja, om jag vänt mig mot honom för att han var man. Jag hade skrivit samma sak om mamman uttalat sig. Du söker mansförtryck där det inte finns, eller menar du att en feminist aldrig får kritisera en enskild man?

Det är snarare din tolkning av feminism som ligger bakom dina förhastade slutsatser.

Ber dock om ursäkt för att jag läste fel i din passus om nämndemännen. Och nej, det är jag inte. Däremot tror jag att de flesta frågar sig hur en förälder kan vara totalt ovetande om att ens barn är byns ligist. Det har ingenting med mansförtryck att göra.

2008-01-23 @ 16:56:11
Postat av: Anna-Karin

Eller är det kanske så att O kritiserar mig för att uttala mig om sådant jag inte vet något om, medan han själv utifrån mitt blogginlägg vet precis allt om hur jag tänker och fungerar och att ett av mina mål skulle vara att kritisera alla män?

Självinsikten verkar minsann hög.

2008-01-23 @ 17:01:41
Postat av: Thomas

Den här O får en att fundera på om allmänn rösträtt är så vettigt.

2008-01-26 @ 20:32:08
Postat av: O.

A-K: fint att du till sist såg ironin i kommentarerna. Nej, jag kan inte veta allt utifrån din blogg. Däremot understryker du att den metod du själv använt är vansklig.

2008-01-28 @ 10:32:58
URL: http://www.ud-din.se/foodblog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0