2007 års lista

Har länge gått och tänkt på saker som borde sättas på min lista över 2007 års minnesvärda händelser/ting. Så fort jag tänkt dem har tankarna försvunnit igen. Men ett försök skall jag göra, åtminstone.

Årets bok: Mig äger ingen av Åsa Linderborg. Har inte blivit så rörd av något sedan jag som barn första gången såg Lassie linka in i byn för att sätta sig och vänta utanför sin lillhusses skola.

Årets stripshow: Lillkronorna slår Tjeckien i gruppspelet i JVM och prisutdelning skall ske med hjälp av två blonda brudar med urringningar (ner till naveln) och silikonbröst (som höll på att hoppa ur klänningarna) som bättre passar en stripshow. PINSAMT!

Årets mest sexistiska reklamkampanj: Ryan Air klär av "sina" flygvärdinnor och visar upp dem i underkläder i en reklamkalender som andas sunkigt 70-tal, byggbaracker och tjeckiska hockeygubbar. Om man inte skall bojkotta detta bolag för sin unkna personalpolitik och bristande säkerhet så kan man göra det p g a deras kvinnosyn.

Årets film: Den jag inte hann se, This is Britain, förmodligen. Men i brist på att ännu inte hunnit se denna utser jag ändå American Gangster. Så snygg, så bra.

Årets plats: Torpet. Världens bästa.

Årets man: Min. Den bästa.

Årets fusion: HTF och SIf blev Unionen. (www.unionen.se) Egentligen skedde den först 1/1 2008 men beslutet togs 2007.

Årets "jag önskar jag hade mer tid": Mitt styrelseuppdrag i Feministiskt initiativ som delvis fick ge vika för mitt fackliga uppdrag i HTF.

Årets mesta boende: Vårt. Lägenheter i Jönköping och Västerort har nu utvidgats till Karlstad under 2008.

Årets mat: Libanesiskt. Varje gång. Bäst på Taboulli på Norra Agnegatan med lille mannen, mindre systern och Andreas efter flytt från Bromma till Vällingby.

Årets sysselsättning nummer 1: Möten. Ständiga.

Årets fest: Katharinas och Hamish bröllop i Düsseldorf i mars.

(Kan komma att fyllas på när minnet klarnat ytterligare.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0