Ture varg och jag

Såhär kul har vi på jobbet:

image291 image292
Vilket är tur med tanke på hur Färjestad spelade igår... Unionenlaget gjorde dock bra ifrån sig under ledning av kvällens coach Anita, och hade förmodligen kunnar ersätta med en femma på isen då Jönsson och gänget började se trötta ut.

Annars är jag åter i Stockholm efter två veckor på vift i Bermudatriangeln. Tågresan gick utomordentligt trots att SJ har äcklig konstgjord mjölk till kaffet. Ända fram tills dess att jag strax före sex kom nedtraskande för trappan till perrongen på T-Centralen. Vällingby - 1 minut. Denna minut blev till tio, inget tåg kom. Växelfel i Alvik åt båda hållen. Ersättningsbussar mellan Fridhemsplan och Stora Mossen. En fredagskväll då det är tjockt med folk. Såg mig själv släpande på min väska vid Fridhemsplan, knuffandes med hundratals västerortsbor över en plats i en buss. Och gick tillbaka till Centralen och tog en taxi.

När vi for förbi Thorildsplan var trottarerna fyllda av folk som frenetiskt vinkade efter en ledig bil. Några bussar syntes inte till. Vid Krillan tömdes tågen. Lät taxin släppa av mig vid thaikiosken och fick med mig en Kari Curry hem.

Kommentarer
Postat av: Klas

Det är ju det jag säger. Gröna linjen suger...

2008-02-29 @ 21:12:09
Postat av: Anna-Karin

Tssss... Faktiskt första gången sedan dom bytte till nya vagnar som jag varit med om sådan kaos. Vanligen går det ju på 20 minuter...

2008-02-29 @ 21:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0