service och inte

Veckans serviceros: Holmgrens Bil i Jönköping
Veckans servicetistel: Peugeot Assistans

Igår skulle jag åka till Karlstad på möte och vidare till Stockholm för möte med mina gamla ombudsmannakollegor. Som jag redan förstått så var röret till ljuddämparen sönderrostat och jag körde bilen den dryga kilometern till Holmgrens bil.

Efter dryga sex års Peugeotägande har jag erfarenhet av två olika Peugeotverkstäder i Stockholm. Denna erfarenhet är inte enbart positiv. Långa väntetider innan man får lämna in bilen och långa väntetider innan man får den tillbaka. Snorkiga verkstadskillar som behandlar en som om man vore en idiot för att man inte är bilmek. Dyrt. Ja, det finns en del att invända emot, mest detta med väntetiderna och lite motvillig service.

Men icke på Holmgrens Bil i Jönköping. Trevligt, professionellt bemötande från samtliga inblandade, både servicekillen, biluthyrningskillen, verkstadskillen och informationsdiskkillen. Bilen fixad för under 2 000 spänn på bara ett par timmar. Hyrbil direkt, utan en massa pappersskrivande, för den 90 mil långa färd som jag fick klara utan min Peugeot. Måste säga att jag är lite impad över Toyotan jag fick hyra. Svårt hålla hastighetsgränsen dock...

Impad är jag dock inte över Peugeot Assistans. Om dom inte bogserat in mig till verkstan så tänkte dom minsann inte ge någon hjälp till bilhyra.

- Hade jag vetat det så hade jag rekommenderat dig att köra upp till Statoil (200 meter) och ringa dem så de fått bärga ner dig hit, sa servicekillen.

Nu återstår att ringa If försäkringar för att kolla om min Bilextra-försäkring täcker sådant här. Förmodligen inte. Men så behöver jag ju heller inte förnya den premie som dom just skickat till mig.

Min lilla bil verkade dock pigg och glad igen och på måndag bär det åter iväg upp genom skogarna till Värmland. Även den lille mannen verkar ha hämtat sig från sin cykelolycka, nya glasögon är på väg och svullnaden har lagt sig.

Ikväll ser vi På Spåret i repris för att försöka slå vårt personliga rekord på 45 poäng från programmet om Moskva, Lund och Oslo. Det enda kluriga just nu är om vi skall ha libanesiskt eller thailändskt till middag.

Veckans hedersomnämndande: De två män som hjälpte den lille mannen att stoppa blodflödet från hans ögonbryn när han körde ikull i torsdags morse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0