lycka

På sin blogg funderar Åsa Petersen över vad som är lycka. Hon bollar över frågan till en rad människor som svarar henne.

Funderar över vad som gör mig lycklig. Många saker, men den absolut starkaste känslan av frihet och lycka brukar jag känna när jag kör bil, ensam, med bra musik ur högtalarna. 2raumwohnungs Melancholisch schön eller Sexy Girl, eller Led Zeppelins Rock and Roll, eller Eva Cassidys Autumn Leaves, eller - den främst bland låtar - Love is Stronger than Death med The The. Skiner solen blir det extra lyckopoäng där i bilen.

Eller, för den delen, när man kommer hem till den lille mannen som har maten klar och serverar gott rött vin i stora glas.

Eller sena kvällar med goda vänner och goda drycker och bra samtal. Gärna vid solnedgång på Torpet.

Senast jag kände mig lycklig var i måndags då jag kom ut till Torpet för att lämna lite saker. Solen sken. Fåglarna kvittrade i askarna. Det luktade vår och framför oss ligger sommaren.

Källa: http://asapetersen.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Lycka känns föränderlig i varje ny sekund! Just nu lyser den med sin frånvaro här borta hos mig...!

Kram..

2008-02-29 @ 23:50:13
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Det förstår jag, Elisabeth. Och din blogg får mig att inse hur ömtåligt det är. Det kan ju låta klyshigt att man skall ta till vara på och njuta av det man har, men det gör jag. Skulle lyckan vända så vet man att man åtminstone fångat den de stunder den var här.

Och, förhoppningsvis kommer den åter.

2008-03-01 @ 10:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0