Cirkus Beltran åker vidare

Mot hovrätten.

Idag dömdes Tito Beltran till två års fängelse. Det var faktiskt ganska oväntat. Fallet har väl inte varit sådär överväldigande övertygande. Oavsett vad vi tror hände där på hotellrummet 1999 så handlar det ju om att kunna ställa utom allt rimligt tvivel att det faktiskt hände. (Personligen tror jag absolut på barnflickan men det är ju mina egna spekulationer.) Tingsrätten har tydligen enhälligt kommit fram till att bevisningen är tillräcklig. Varken Maria Lundqvist eller Carola Häggkvist ljög alltså.

Och det räcker inte att svimma i rätten. Eller genom fru med konstig frisyr driva mediakampanj. Eller hota med att bränna sitt svenska pass. Eller kalla målägarebiträder för knarkare. Eller motanmäla alla vittnena.

Men mest skönt av allt var att rätten inte fäste någon större betydelse vid Robert The Male Breadwinner Wells uttalande. Den mannen ger mig the creeps. Hans uttalande att barnflickan borde vänt sig till honom om något hänt är ju rent komiskt. Listan över män jag hellre gråter ut hos är så lång att det liksom aldrig blir aktuellt att nå ner till Wells.

Men, men, hovrätten väntar och frågan är om bevisen räcker.

Kommentarer
Postat av: Veronica Svärd

Haha, nej jag skulle inte heller gråta ut hos Wells.

Faktum är att det inte är så stor risk att en kvinna som blivit våldtagen gråter ut hos särskilt många män just då. De kanske blir avis? Man kan nästan tro det på kommentarerna på min blogg, eller nåt.

2008-02-13 @ 01:27:31
URL: http://veronicasvard.driftig.nu/
Postat av: Anna-Karin

Jo, jag har läst inläggen på din blogg och kan bara konstatera att det är något konstigt med alla dessa stackars provocerade män.

Om Tito fällts för att ha våldfört sig på en 7-åring skulle dom aldrig uttrycka sig på samma sätt. Men så fort tjejen i fråga passerat 15 så är hon alltid med på det.

Sen säger dom att vi hatar män. Nej, det har jag aldrig gjort men jag funderar på att omvärdera den inställningen efter att ha läst inläggen på din blogg...

2008-02-13 @ 15:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0