Comhemhelvetet

Idag har vi fattat beslutet att byta bredbands- och telefonleverantör. Comhem har helt enkelt bevisat sig vara fullständigt omöjliga. Maken har bredband och telefon via dessa och jag har bredband. Det rör sig väl om ca 700 kr i månaden som vårt hushåll lägger på dem. Men icke mer.

I slutet av november fick maken en påminnelse från dem på 97 kr. Denna lades snabbt in för betalning, dock först den 25/12 efter misstag från mig. (Jag råkade helt enkelt knappa in samma datum som alla andra räkningar.) Den 25/12 betalade vi också 123 kr för mycket till dem, eftersom vi lagt in en räkning för mycket. Detta skedde även i november då vi betalade december två gånger på mitt abonnemang. 

Det innebär att från vår familj ligger Comhem på plus, då de trots påstötning inte betalt tillbaka det jag betalat dubbelt. 

Det hindrar dock inte Comhem från att skicka 97-kronorskravet till inkasso. De tio dagar vi drog över med betalningen kostade 211 kronor extra. Mer än 100 procent alltså. Nu funderar jag på hur många procent Comhem kommer betala mig för att de ligger på mina dubbelinbetalade pengar. Inget förmodligen. Får väl inte ens se dem igen. (De gör väl somTele 2, tar 400 spänn betalt för att avsluta abonnemanget trots att man inte bundit upp sig på en viss tid.) När maken betalade för mycket till Comhem för någon månad sedan kom det en postavi vilket ledde till att han fick betala mer för att lösa ut pengarna än det fanns på avin. I stället för att Comhem bara drog motsvarande summa på nästa avi.

Och för vad är det som vi har allt detta krångel? I Vällingby får jag allt som oftast felanmäla för att utrustningen som skall skicka signaler mellan Comhem och mitt modem inte är helt up to date. Ständiga avbrott som följd.
 
Så, just nu är vi på jakt efter ett prisvärt, trådlöst alternativ där man kan vara uppkopplad oavsett var man befinner sig. Tips mottages tacksamt.

Bye bye, Comhemhelvetet.

(Årets nyårsönskning är att det blev fritt även att välja nät när det gäller elleveranserna, då kunde vi även sparka vårt andra hatobjekt i röven, Fortum.)


Kommentarer
Postat av: Annica

Vi är också trötta på mycket frekventa störningar/avbrott hos Com hem både på fasta telefon och bredbandet här i Malmö. Vi tyckte det var så fiffigt och prisvärt med 3 i ett.. alltså TV, breband och fast telefon hos Com hem. Berätta gärna om du hittar nåt bättre alternativ:-)så vi kan få ett Gott Nytt störningsfritt 2008!

2008-01-02 @ 02:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0