Kommentarer kring Wanjas makes lön

Då jag inte kommer åt min blogger-blogg p g a kinesisk censur så publicerar jag här de kommentarer som kommit in kring mitt inlägg kring Wanja Lundby Wedins makes lön och pension:. De av nedanstående som har bloggar på Blogger kan jag dessvärre inte länka till då jag inte kan plocka fram adresserna här...

Malinka skriver:
Maken och jag konstaterade i går att tidningarna har gått in i sitt mest fokuserade läge, när de driver fram allt allt allt som har den minsta anknytning till sitt offer.

Någon eller några på respektive tidning har till uppgift att gå igenom hela WLW:s liv, härifrån och bakåt. De tittar på varje liten detalj, följer upp vartenda tips, hur långsökt det än är. De enskilda saker de hittar behöver inte vara relevanta, det handlar bara om att få läsekretsen att känna att "den där Wanja, värst vad hon har haft fuffens för sig".

Som någorlunda kritisk läsare ser man direkt vad som håller på att hända. Tyvärr läser den svenska allmänheten inte kritiskt alls.

Jag svarar:
Ja, det är uppenbart att man satt några stackare på att jaga skvaller om WLW och hennes närmaste. Och man skulle önska att läsarna fattat att de blir blåsta, i stället för att gå i fällan gång på gång.

Eva-Lena Jansson skriver:
Som skrivet, det handlar om att få W L-W att avgå. Inte en rad om regeringens misslyckade jobbpolitik eller hur kvinnor blivit de stora förlorarna på borgarnas politik.

Jag svarar:
Ja, och Wanja har ju varit en av de största kritikerna av denna obefintlgia arbetsmarknadspolitik. Det är intressant att se hur den som kritiserar regeringen blir attackerad i pressen precis som de som avslöjade valfusk blir kritiserade för hur de avslöjat valfusket. Klassiska fall av hur man skjuter på budbäraren. Om man vore konspiratorisk skulle man kunna tro att "krossa Wanja"-kampanjen i borgerlig media är beställd.

Ann-Katrin skriver:
Mycket bra skrivet! Personligen tycker jag det varit en del dumheter från Lundby Wedins sida men det här drevet är ju bara löjligt. Klart hon ska svara för det som verkligen hänt och som är bakvänt men det här liknar ingenting. Eller snarare, det liknar väldigt mycket det som brukar ske i Sverige: Mediadrev speciellt om en kvinna än involverad. Och att som Expressen inte känna igen den man bevakar är ju bara pinsamt och säger mer om Expressen än något annat...

Jag svarar:
Ja, det är pinsamt. Hela drevet. Men ju mer det fortsätter ju mer börjar jag misstänka att tidningarna har en annan agenda än att avslöja sanningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0