She want [sic!] more, more, more....

Sjunger Billy Idol inne från vardagsrummet. Maken får bestämma musiken och då blir det Greatest Rock'n'roll Hits eller vad den nu heter. Hade jag bestämt hade vi förmodligen lyssnat på nåt mer jazzigt, nån av alla mina Hôtel Costes-samlingar.

Har just ätit middag, dricker Capello di Prete och skall titta på vad som helst utom meldodifestivalen på TV ikväll. Är så evinnerligt trött på skiten. Varenda helg skall man plågas med detta strunt under hela våren. Frågan är hur många som är intresserade egentligen. Folk tittar väl för att annat saknas. Ja, jag vill ha mer än så.

Annars har vi varit på shoppingtur idag för att hitta en klänning till mig till min 40-årsfest. Mission impossible. Festkläder växer inte på träd i Jönköping och de som finns är gjorda för kvinnor med A-kupa, även de i storlek som annars passar min kroppshydda. Vem kom på detta empire-mode? Jo, jag önskar mig mer av modeskaparna också.

Men, men, nu förflyttar jag mig in i vår spatiösa soffa i stället. Om inte annat kan vi ju kolla in grumpy old Frost på kanal 9 senare ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0