roskilde, almedalen och gamla vänner

När jag får igång scannern här hemma skall en bild pryda detta inlägg. En bild från de tider då solen sken över Roskildefestivalen. Nämligen sommaren 1994, den där soliga då vi vann brons i USA. Det var annorlunda från årets version av Roskilde. Inte ett moln så långt ögat kunde nå, och jag kom direkt från ett år på franska rivieran (ja, den dit fransmännen åker, söder om La Grande Motte). Det året sken solen på mig från början av mars långt in i augusti. Och på Roskilde spelade Les Rita Mitsoukos.

Idag drar Almedalsveckan igång. I år är varken maken eller jag där. Inte för att det inte hade varit trevligt, men det blev helt enkelt för dyrt, då när maken fortfarande var arbetslös. 800 spänn natten för ett rum utan toalett långt utanför stan kändes övermaga och alternativet, en vecka på liggunderlag i en gymnastiksal, kändes inte heller som nåt för oss. Det är länge sen man sov i tält i Roskilde. 

 Istället funderar vi på att lägga pengarna på en liten biltur genom Europa. Rakt ner till Comosjön, sedan längs den liguriska rivieran, in i Frankrike och ett stopp i Montpellier, min gamla studentstad. Minnen! Så vidare ner i Spanien. Vi söker febrilt efter något som tydligen kallas El Pais de los Gnomos och som den trädgårdstomteintresserade maken givetvis måste besöka. Risken är att det blir bråk huruvida vi skall ha med oss en tomte hem i bilen...

I eftermiddag kommer min gamla (tre månader äldre) vän Ulrika att landa i Stockholm. Länge sen sist. Och alltid lika kul. Så nu får vi sätta fart med tapetseringen i sovrummet. (Har satt igen en dörr som aldrig blivit ordentligt övertapetserad, och nu inför en försäljning, så är det dags...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0