godkänd!


image179

Idag har min lilla bil varit hos Bilprovningen för första gången. Det var även första gången för mig. Intressant upplevelse och en klart manlig bastion. Utöver mig fanns bara män bland kunderna och bland personalen fanns endast en kvinna, såvitt jag kunde se.

image181

Så nu skall väl bilen rulla fint ner genom Europa nästa vecka då vi tänkt leta efter tomteland. Andra familjer åker med sina barn till Sommarland, jag åker med min 51-årige man till El Pais de los Gnomos. Men det är han värd, den assisterande professorn. Kanske tillåter jag t o m en liten tomte i vår nya trädgård.

image180

Det som nu skall godkännas är nämligen vårt nya hus som vi igår var nere i Nässjö och skrev på kontraktet för. Besiktningsmannen kommer på måndag och har han inget att anmärka på så betalar vi handpenningen på onsdag. Så nu har jag även fått plugga på vad som gäller med pantbrev, något man ju inte är så jätteinsatt i som lägenhetsägare. För även om jag bodde i villa mellan 1976-1987 så var det ju föräldrarna som skötte allt sådant. Bävar lite för allt som kostar pengar när man har hus. Fast man kan ju alltid trösta sig med att huset kostade lika mycket som jag fick ut vid min senaste lägenhetsförsäljning. Man får alltså 144 m2 nyrenoverad sekelskiftesvilla i Småland för samma pris som en ganska sunkig 1,5:a på 41 m2 i Ulsvunda. Motsvarande villa i Äppelviken eller på Höglandet hade förmodligen gått på sisådär en 7 miljoner...

Det är något sjukt med den Stockholmska bostadsmarknaden. Och inte blir det bättre av att män som Mats Odell får härja med den, heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0