Vällingby, here we come!

Sådär ja! Då hade man för andra gången i sitt liv blivit med hyreslägenhet. Tolv år efter att jag lämnade den fina lilla ettan på Aschebergsgatan i Helsingborg flyttar jag och maken in i en hyfsat stor tvåa i Vällingby. Nära till tunnelbanan och idrottshallen och med thaigatukök runt hörnet. För att inte tala om Grimstaskogen som får ersätta Lillsjön. Gôtt att slippa ta fem varv per motionspass...

Så nu behöver vi bara ett antal flyttkarlar... *suckar djupt* Vad hände med den där tiden då man hade massa kompisar som alltid hjälpte till att flytta? De försvann nog när dom såg vårt bibliotek... "Det är inte normalt att ha så här mycket böcker" som en av dem sa till den lille mannen när han hjälpte honom flytta i Örebro en gång.

Och ikväll är det tredje delen av underbara Upp till kamp i SVT. Idag är tydligen en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har också flyttat och för mig är det skivorna som väger mest och tar mest plats.
Lycka till med nya lägenheten. Min nya blogg är faktistk också på temat flytt :-)
//Ida

2007-09-18 @ 13:32:02
URL: http://idaolsson.driftig.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0