nytt hood

Så var lägenheten såld då. Känns lite underligt att leva i en lägenhet som vi vet inte längre är vår. Den tredje december är det dags att ta ett nytt boende i besittning. Eller tidigare, beroende på vad vi finner. Idag skall vi titta på en tvåa med pentry i Vällingby. Faktum är att den verkar perfekt. Balkong, mitt i centrum och nära till Grimstaskogen. Samt en hyra som är sjukt låg i jämförelse med vad vi är vana att betala med räntor och allt.
 
Enda problemet är väl att jag som 16:e person på listan lär få se lägenheten gå till någon längre upp på listan. Å andra sidan finns det ju lyckligtvis fler lägenheter lediga där ute. För jag har fått smak för Vällingby.

image231  image232
Eller Vällingköping som det lär bli, nu när vi kommer bo på två ställen.

Igår var vi på Måleributiken och lyckades åtminstone beställa tapeter till sovrummet i fin konsensus. När det gällde vardagsrummet var det inte fullt lika enkelt. Men nu har den lille mannen visat prov på god smak och sagt att en Monza-soffa från Mio kanske inte är så dum ändå.
image230
Och med tanke på att han vill ha den i den grå färgen bör jag få min vilja igenom när det gäller färgen på tapeten (mörkvitt i stället för ljusbrunt). Under förutsättning att han får måla bambustänger och blad på ena väggen.

Sen kommer hallen... Lång och smal och mörk med massa dörrar. Där jag vill dela upp i olika 'rum', en tambur och en hall. Kanske kan vi kompromissa genom att han får lägga in klinkers om jag får bestämma tapeter. Och klinkers. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0