mellanlandning

Två intensiva veckor pågår i mitt liv. Veckan som gick tillbringades på jämställdhets- och mångfaldskonferens i den vackra staden Ljubljana där regnet öste ner. Väl hemma saknade jag den lille mannen så mycket att jag efter några timmars sömn begav mig ner till honom. Även här var vädergudarna purkna. På vägen regnade det så att ESP-systemet gick in och styrde upp situationen strax söder om Linköping.

Väl framme begav vi oss till sopstationen på väg till det nyöppnade Media Markt. När vi slängt våra säckar får vi se en kvinna komma släpande på två A2-stolar på väg mot containern.

- Stoppa henne!

vrålade jag.

Som en projektil kastade sig den lille mannen ur bilen och rusade efter kvinnan med stolarna. Så nu står här två helt OK stolar på balkongen och väntar på nästa sommar då dom får flytta ut till Torpet. Schysst. Undrar om de tidigare ägarna är medvetna om att dom brukar säljas dyrt på Blocket och att de kostar närmare 1 500 spänn nya.

                                                           image240
Och turen fortsatte. På Media Markt la vi beslag på en 19-tums platt-TV för 2 890 kr. Trodde vi. För i kassan ville dom bara ha 1 990 kr. Det är i sådana lägen man håller käften.

Så nu sitter vi här med TV och stolar och väntar på att kaffet skall bli klart (Mollbergs blandning kvällen till ära). Detta kommer intas med ett glas Pleterska hruska (päronkonjak från Pleterje där päronen fått växa i flaskan).

image239

En bra liten paus innan det nästa vecka är dags för kongress. Ja eller nej till Unionen? (www.unionen.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0