ursäkta mig,

men jag har förmodligen blivit en gammal sipp kärring. Men jag kan faktiskt inte förstå varför det blir sånt liv kring att en skola vill att deras 10-åriga elever skall ha brallorna uppdragna när de är i skolan. Och jag kan heller inte förstå den 27-årige styvfar som uttalat sig om Östermalmsskolan önskan att ungarna skall se någorlunda städade ut på skoltid. Denne styvfar till en tioåring säger:

"- Jag är själv en gammal hängbralla, har åkt mycket skateboard och så. Det har jag varit sedan jag var 13 år. Det är en dresscode för mig - har man hängbralla så är man en skön människa och sköna människor ska skolan inte förbjuda." http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_542545.svd

Ursäkta, men brallor som hänger långt nere på låren och visar upp urtvättade sunkiga kallingar, är inte ett tecken på att vederbörande är en skön människa. Snarare en skör människa, som inte hittat sin vuxenidentitet ännu. Vid 27 års ålder...

Och att skolan sett sig föranledd att behöva skriva till föräldrarna för att 10-åriga tjejer har för djup urringning... Vad är det här? Är det mammor som själva kör med urringning och tycker att de är sköna människor av denna anledning, och att deras 10-åriga döttrar också skall visa att de är sköna människor? Ja, jag använder själv urringat, för att jag tycker det är snyggt, men jag skulle tamme fan inte låta min 10-åring göra det.

Nä, det är nästan så man börjar ropa på skoluniform...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0