franska morgonvanor

Vaknar på mitt inte fullt så fräscha hotellrum i Bryssel. Kliver in i duschen och drar på vattnet. Men själva duschmunstycket funkar inte. Trycker sisådär en 100 gånger på knappen som skall föra vattnet ut genom duschen, utan att lyckas. Med viss akrobatik lyckas jag sedan duscha under kranen i badkaret. Inte dåligt för en tjockis som undertecknad!

Nere i receptionen står den unge, fransktalande portiern. Jag förklarar problemet. 

- Nooo, zat eez not pössibel! 

Jo, jag ljuger inte. Det kommer inget vatten.

- Nooo, zat eez not pössibel!

Till slut tröttnar jag och säger till att det bör kollas. Något säger mig att jag även i morgon får tvätta mig under kranen. 

Men musslorna är fina i allafall!

Torsdag: Kranproblemet löstes av portierns kvinnliga kollega som tipsade om att man skulle dra i stället för trycka på knappen. Mer uppbådande av alla mina krafter lyckades jag till sist få loss den tröga mojängen. Så nu är det full fart i duschen.

Kommentarer
Postat av: Trädgårdstomten

Det fattar ju var och en; trycker du fler än en gång på knappen så bildas ett "order overload" och hela systemet låser sig... men hallå, har du aldrig suttit vid en dator?

2007-11-09 @ 17:20:20
URL: http://www.berndt.brikell.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0