Rättelse!

Igår skrev jag om våra vedermödor med att bli med barn. I min bloggning angav jag felaktigt att gränsen för en magsäcksoperation går vid BMI 50. Detta var nämligen den enda information om alternativ till viktminskning som vi fick av läkaren på Fertilitetsenheten vid Huddinge sjukhus, att jag måste väga 140 kilo för att få en operation betald av landstinget. (En operation kostar 100 000 kr.)

När jag gör en enkel googling upptäcker jag dock att gränsen går vid BMI 35. D v s 100 kilo i mitt fall. Därmed blir gråzonen för när man får hjälp av Fertilitetsenheten och när man får hjälp av Överviktsenheten "bara" 15 kilo, inte 55 som vi först trodde.

Det säger dock en del om seriositeten hos Fertilitetsenhetens personal.

Annars finns det en metod som jag ännu inte prövat. (Wow! Trodde jag testat allt!) Kan det vara så att Annika Dahlkvist har rätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0