De fyra stånden återuppståndna!

Surfar runt på några av mina favoritbloggar innan det är dags för lördagsmiddag (tacos, tortillas m m) med maken. Försöker att inte lägga märke till att fönstren inte blev putsade idag. Heller. Men min ex-sambo Helena säger att det  bara är dumt att tvätta dem såhär tidigt, så då väntar jag. Lite till. Det är bra med kloka råd. I går var det vårt skyddsombud Karin som anbefallde öl efter jobbet, och det kan man ju inte säga nej till. Inte ens som huvudskyddsombud. 

image120   image122 image125 image124    

Eva-Lena Janssons blogg läser jag om liknelsen mellan Alliansregeringen och de fyra stånden. Adel som Carl Bildt och dom där som bor i Sagerska med husa, borgare som i Lars Leijonborg och Jan Björklund, bönder som i hon med badtunnan, från Ö-vik och prästerskapet som helst skulle vilja föra åter kvinnorna till spisen och införa förbud mot abort (om det bara var möjligt). Liknelsen är faktiskt ganska klockren. Åtminstone om man tar del av deras politik, som ju framstår som något som krälat upp från under nån historisk sten.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Haha!
Fullkomligt strålande liknelser!

2007-03-18 @ 21:09:13
URL: http://veronicasvard.driftig.nu//

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0