Dagens osmartaste: Åhléns City

I förra veckan var jag på Åhléns och shoppade kläder för första gången på mycket länge. Dels så har dom ju slagit igen mitt mecka, Debenhams, och ersatt det med ännu en tonårsgalleria för trådsmala brats, dels så är ekonomin lätt ansträngd för tillfället. Men nu shoppades det lite ändå. Köpte en väldigt fin tunika i blått och grönt som jag kände mig skitsnygg i. Nästan hela dagen, tills jag upptäckte att tråden inte följde med i köpet. D v s den gick upp. Och repades upp i halva nederfållen.
 
Då jag ändå betalat 599 kronor för tröjan traskade jag idag in på Åhléns, plockade till mig en ny och gick till kassan för att byta. Döm om min förvåning när kassabiträdet vägrade. Hon skulle springa iväg till nån jädra sömmerska och laga den, för den var ju använd och de kunde ju inte sälja den igen. Jag var inte särskilt sugen på att betala sex hundra spänn för ett lagat plagg och framhärdade i att få byta. Kön började växa bakom mig. Någon bad expediten att kalla på en annan expedit men fick till svar att söka en annan kassa. (Någon sådan fanns tydligen inte så dom kom tillbaka.)

När expediten fortsatte att hävda att jag skulle få tillbaka ett lagat plagg så fick jag nog. Pengarna tillbaka!

När hon satt tillbaka pengarna på mitt konto konstaterar jag att nu skulle jag ju kunnat köpa en ny, hel tröja. Vilket jag självklart inte gjorde.

Så i stället för att säga att 'oj då, vad tråkigt men det fixar vi så du får en ny vara' så krånglar Åhléns City till det så till den milda grad att personerna bakom lämnar kön, Åhléns får betala tillbaka mina 599 kr och blir stående med en trasig tröja som inte går att sälja. Samt en osåld hel tröja.
 
Smart? Knappast. Bra service? Are you kidding? Vad jag nu inte förstår är varför inte Åhléns Citys expediter har mandat att fixa sådana här saker snabbt och enkelt med kunderna. Till allas glädje. Litar inte ledningen på sin personal, eller är dom helt enkelt dumsnåla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0