budgivning och existens

Idag börjar budgivningen på huset vi funderar på att köpa... Utgångspriset framstår som väldigt billigt med tanke på vad vi gett för vår lägenhet i Bromma. Men det skall ju sättas i relation till priserna på orten i fråga, och hur dessa förväntas utvecklas i framtiden.

Huset känns dock helt rätt för oss. Ingen källare där det småländska regnet kan leta sig in. En vind som går att inreda till ateljé eller gästrum.  Kanske kan jag få mitt mörkrum!

Enda molnet på himlen (förutom det förväntade vädret över Torpet i morgon) är Skatteverket, dess krångliga regler och dess luddiga handläggare. Gårdagen ägnades åt att försöka få dem att tala om vad som gäller kring dubbel boende, hemresor och arbetsresor. Suck. Och är jag och maken att betraktas som en familj? Kristdemokraterna skulle väl förmodligen säga nej, då vi inte kan få barn.

Gudrun, däremot. Hon är helt rätt ute. (Som vanligt.) Det är kärleken som är kärnan, inte kärnfamiljen. Svenska Dagbladets läsare som kommenterar artikeln dock, dom är som vanligt osedvanligt hatiska och önskar döden på sina meningsmotståndare. "Nietsche (sic!) är död men gud lever" skriver en person som kallar sig Magdalena medan en annan säger att patriarkala maktmönster bara finns i huvudet på paranoida personer. Jag undrar vad det är som finns och vad som inte finns i detta sammanhang. Vad vi alla kan vara överens om är att Gudrun finns i allafall. Det är bra. Finns figurerna som kommenterar på tidningarnas websajter? Tveksamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0