min man och ernst

image178

Min man har gått och förälskat sig i Ernst. Varje vecka sitter han som klistrad framför rutan och sedan får man stå ut med kommentarer som "Ernst sa..." och "Ernst gjorde" resten av veckan.

Eftersom både jag och Ernst kommer från Värmland så försöker jag intala mig att det är det värmländska som närkingen dras till. Men jag har en känsla av att det i många män finns en längtan efter att få vara lite pysslig, att få utveckla sin egen estetik utan att stilkänsliga fruar eller pojk- och flickvänner hänger en över axeln och recenserar det man gör. Att få tillverka ett konstverk av en dynggrep, att få laga kalvdans med Filip och Fredrik.

Oroar mig lite inför vår flytt till vårt nya hem i Småland. Jo, på tisdag skriver vi på köpekontraktet. Mer info lär följa, både om livet som veckopendlare och min kamp för att slippa Ernstinspirerade konstverk i vårt nya hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0