kaos är inte bara granne med oss

det bor här!

image198
Som synes går det långsamt framåt men två av mina små utblickar i vår lägenhet vittnar åtminstone om att något hänt. Tapeten i sovrummet är uppe och sängen är tillbaka där den skall vara. Men fortfarande så händer saker som är mindre kul. Allt från att färgen på väggen lossnar när man tar bort en frigolitlist som legat glömd bakom bokhyllan till att besiktningen av vårt nya hus inte alls gick så smärtfritt som vi trott.

Dagen i dag har till stor del ägnats åt att förhandla med säljaren om hur vi skall kunna undersöka det som inte längre är ett dolt fel, d v s att säljaren satt upp isoleringen på vinden felaktigt. Säkert lätt hänt, hade förmodligen kunnat göra fel själv. Men det kan ha fått förödande konsekvenser genom s k mikrobiella förändringar d v s svamp och mögel.

Så nu verkar vi till slut överens om att säljaren fixar felaktigheten och ev följdskador samt att besiktningsmannen får möjlighet att kontrollera detta under arbetets gång. Skönt. För vi vill ju gärna ha huset. Håll tummarna alla för att det inte skall dölja sig några kulturyttringar bakom isoleringen!

I morgon drar vi för övrigt mot sydligare breddgrader. Hoppas ha nått Como framåt fredag. Då kanske jag får möjlighet till årets första dopp utomhus. Det här är ju löjligt, att inte ha badat ännu den 17 juli! Skäms på mig!

Skäms också på Trygg Hansa. Den 25 april blev jag påkörd av en av deras kunder. Idag kunde jag hämta ut min cykel som lagats. Halva våren och sommaren utan min nästan nya cykel. Och tror ni Trygg Hansa betalar något stillestånd? Nänä... Ruttet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0