Zzzömnigt på Mc Donald's

Har varit på radhusvisning i Akalla trädgårdsstad. Fint område och en grillgalning som undertecknad betalar ju gärna nån extra 100-tusing för att få möjlighet att grilla varje kväll hela sommarhalvåret. Däremot var lägenheterna inte så fräscha. Ja, den första var för liten, och den andra var otroligt sunkig och inrökt och på toa luktade det som om dom förberett visningen med att bajsa rejält. Men området är ju helt klart intressant!

Mellan visningarna besökte jag Mc Donald's vid avfarten mot Sollentuna. Där jobbade två killar i kassan. Den ene verkade inte riktigt ha alla flingor i paketet och den andre var helt enkelt det slöaste och mest uttråkade jag någonsin sett. En kvart i kön och allt gick i slow motion. Alla fick upprepa sina beställninga, och det var inte för att karln i fråga hade svårt med språket utan för att han verkade fullständigt väck. När jag lämnade detta etablissemang så hörde jag två unga män kommentera det hela med orden:

- Hans kropp är på Mc Donald's va, men han själv är nån annanstans.

Frågan är om han var sådär trött för att han jobbat hela dagen, eller om han var en knarkande straffarbetare på samhällstjänst eller om han helt enkelt var nåt inni helvete bakis. Något fel var det, och var tog cheferna dom brukade ha på Mc D vägen, dom där i vita skjortor som sprang runt och skrek på sin personal (i blå skjortor) att snabba på? Inte så kul arbetsmiljö kanske, men om alternativet är sömngångare i kassan så kan man ju undra lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0