snart på hemnet

image214
Snart kommer vår lägenhet att ligga ute på Hemnet. Och det är dags att på allvar börja se sig om efter nytt, billigare boende. Men det är fan inte lätt. Såg en fin lägenhet i området där jag bodde tidigare. Med utgångspris 795 000 kr. Som nu är uppe i 1 300 000 kr. D v s ett kvm-pris på 30 952. Men högt läge, utsikt och balkong drar ju upp. Vilket vi hoppas blir fallet även med vår lägenhet. Mäklaren berättade att hon just sålt en lägenhet i Sumpan till ett kvadratmeterpris på 59 000 kr/kvm. Något är sjukt med bostadsmarknaden här.

Ikväll ger jag mig ut på visningar. Maken befinner sig på sitt nya jobb och även han har ett antal lägenheter att besöka under veckan. Det är inte mycket billigare där, men då ligger ju lägenheterna å andra sidan mitt i stan.

Foto: Erik Olsson Fastighetsförmedling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0