hur ofta duschar du?

image211
Denna sommar har Svenska Dagbladet förjupat sig i våra bajs- och duschvanor. Nu senast har det handlat om att svenskarna duschar alldeles för ofta. Personligen tycker jag det är kul med dessa artikelserier. Och med de kommentarer som läsarna ger. Det visar sig att man kanske inte är så udda som man trott ändå.

Jag tvättar håret 2-3 gånger i veckan och duschar samtidigt. Däremellan tvättar jag av mig efter behov. Maken har ännu inte rymt, i allafall inte av anledningen att jag skulle lukta konstigt. Tränar jag så duschar jag oftare, efter varje träning men definitivt inte hemma på morgonen dagar som jag skall träna.

Många av de som kommenterat verkar leva på samma sätt.

Läser dock i Svenskan hur en kvinna anser att det är oanständigt och hänsynslöst att inte duscha varje dag. Man kan fundera över vad det är för kroppsutsöndringar som hon är rädd för. De enda gånger jag upplever att folk i min omgivning luktar illa är när någon inte använt deodorant och luktar svett, eller när någon har taskig andedräkt (mot detta hjälper ju knappast duschande).

Fast det är klart, just nu skulle jag behöva en kall dusch efter att ha slitit med lägenheten hela dagen, inkl en shoppingrunda på stan i homestagingsyfte. Pust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0