höst i luften

Det är höst i luften. Det har det varit ända sedan i måndags morse. Budgivningen på lägenheten förefaller avslutad och på fredag morgon skall vi skriva kontrakt. Kanske är jag för blödig, eller lättsmickrad, men denna liksom förra gången jag sålde en lägenhet, vill jag sälja till någon som verkligen gillar min lägenhet lite extra. I stället för att avvakta och se om marknadsläget är ett annat om någon månad.

Att TV och tidningar har stort inflytande på folks handlande vet vi ju alla som är med i Feministiskt Initiativ. Så också när det gäller köpvilja, tydligen. I helgen visade nyheterna ett inslag om att köpviljan sjunkit bland potentiella lägenhetsköpare. Och vips! Så sjönk priserna som en sten. Efter bara ett program. Minus 200 000 på en vecka... Likadant var det tydligen när Alliansen vann valet förra hösten. Men priserna verkar ju återhämta sig igen. 

Men det väntar inte vi på. Nu säljer vi och flyttar vidare. I mitt fall har jag siktet inställt på Vällingby. Är grymt förälskad i deras 50-talshus och det nyrenoverade centrumet. Och en bra sim- och motionshall har dom också. Plus alla grönområden. Och jag får stanna i mitt älskade Västerort, det känns viktigt. Fy vad läskigt att flytta t ex Söder om Söder... Huuuu! (Håret reser sig på mina armar.)

Så nu gäller det att se om min plats i bostadskön räcker till. Den lille mannen står inför ett renoveringsprojekt nere i Jönköping och i helgen skall vi göra ett besök på Måleributiken. Det brukar sluta i att vi blir lite harmsna på varandra. Som den gången då han påstod att en blå tapet var grön och tog det som en förolämpning av hans artistiska geni att jag framhärdade att den var blå. (Den VAR blå, det är bara det att han fått för sig att allt som är turkosblått egentligen är grönt.)

image228
Veckan hjälte är vår farbror Jan. Han har i trettio kilometer i timmen kört vår gamla ruttna (eller snarare vår mors gamla ruttna) husvagn genom hela Karlstad, förbi vägarbetena på E18, ända ut till Skåre och skroten där. Så nu är aset som förpestat utsikten på vår tomt borta. Fast vi tror att vår gamle far stretade emot på nåt sätt. Det var nämligen svårt att få loss den. Inte ens bonden med traktor lyckades. Så till slut fick vi plocka bort bromsarna helt.

Så till våren är det dags att köpa A2-stolar och inreda ytterligare en uteplats. :)

Men innan dess har vi en lååång vinter framför oss. Hoppas den dröjer och att vi istället får njuta av långa sköna höstdagar med hög luft och klarblå himmel. Så kan vi ju i tanken dra oss tillbaka till den där sista sommarkvällen på Torpet i lördags (se bild ovan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0