Vår!

image131   image132

Idag beslutade vi oss för att strunta i växthuseffekter och för årstiden ovanligt varmt väder och bara njuta. Nästa helg blir det vårstädning på Torpet och har vi tur kan vi stoppa lökar i marken redan då. Men det är klart, frågar man närkingen bland oss så blir det förstås drivis och hagel som väntar oss. ;) Fast nu är jag ju åtminstone 50% värmlänning, och det brukar ta över. Ni vet där, där det alltid orner säj.

Ordnade sig gjorde det dock inte för Färjestad. Jag hade, något motvilligt, tippat att HV skulle slå Färjestad i finalen och hade dom gjort det så hade jag håvat in duktigt med pengar. Nu kan jag bara ställa mitt hopp till Jönköpingslaget, går dom till final kan jag finansiera en A2-stol, vinner dom blir det åtminstone två. Men om pôjkera från Karlstad hade gjort sitt och åtminstone tagit sig vidare till final så hade vi haft både ett Grythyttan-möblemang och ett Skagen från Skagerak-set i vår trädgård. Surt.

Håll tummarna för att vi vinner på Lotto i stället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0