Styrelsemöte nummer 1

För mig vill säga. Feministiskt initiativs styrelse hade sitt konstituerande möte efter kongressen, där jag ju inte var med. En del av ledamöterna har dessutom suttit med sedan starten. Andra är nya, men inte i föreningen. Därför är jag uppe med tuppen även denna morgon. Eller med de solstrålar som letar sig in mellan persiennerna och jagar en runt i sängen, liksom för att säga "upp nu!"

Dagen till ära har min sommartunika åkt på så nu vill vi se att det blir så varmt som utlovats! En diger lunta med papper har jag med mig i väskan. Dagordningen är grym! Klockan 8.50 skall vi träffas och sedan lär det ta hela dagen. Får väl vara glad om jag är hemma igen vid sex ikväll. Men kul skall det bli!

Och så har man ju fått möjlighet att faktiskt se den berömda ansökan om etableringsbidrag, som vi fått så mycket skit för av Maria Abrahamsson och hennes gelikar. Kan säga att de som skrivit ansökan varit otroligt öppna med var vi står idag, som en förening som vill bedriva folkrörelsearbete och kan ta parlamentariska initiativ, men att det inte är styrelsen som beslutar om det senare utan kongressen. (Som f ö inte tog något sådant beslut.) Och att det i dagsläget är tveksamt om vi ens kan finansiera något sådant. Samt att vi gjort en detaljerad budgetplan där det framgår precis vad pengarna skall användas till, och där framkommer inga dolda valrörelseaktiviteter.

Vad som också står i ansökan är att det tillhör ovanligheterna att man behöver specificera sin kommande verksamhet fyra år framåt i tiden vid ansökan om dylika bidrag. Frågan är varför det skall gälla för Feministiskt initiativ om det inte gäller för någon annan? Nå, nu ut i solen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0