En av dessa roliga fylleriövningar

Tio första
Första bästa kompis: Eva Edman
Första bil: Silvergrå Peugeot 307, 2001 års modell. Om vi inte pratar om den gamla blå VW-bubbla mina föräldrar körde runt mig i när jag var nyfödd. Förmodligen utan vare sig barnstol eller bälten.
Första kärlek: Håkan Nordh och Lasse Berghagen
Första husdjur: Beageln Reja
Första semester: Förmodligen sommar på Torpet, samma semestermål som i år alltså.
Första jobb: Sommarjobb på Alsters Herrgård, Gustaf Frödings minnesgård, sommaren 1984.
Första köpta skiva: ABBA:s SOS?
Första riktiga kärlek: Hmmm, nuvarande förmodligen. Är det inte alltid det?
Första piercing: Örsnibbarna, och enda.
Första konsert: Gyllene Tider, Mariebergsskogen, Karlstad, 1985 tror jag.  

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Ett glas rött Bardolino på kvarterskrogen, deras bästa på glas.
Senaste bilfärd: Hemfärden från Torpet efter påskfirandet, i måndags.
Senaste filmen du såg: I mördarens spår, sista delen
Senaste ringda telefonsamtal: Till Peter på jobbet
Senaste mottagna telefonsamtalet: Från Kristina på jobbet
Senaste bubbelbadet: Jisses? Med badbomb i Karlstad hösten 2002.
Senaste spelade cd: Någon av alla våra plattor med Eva Cassidy i bilen från Torpet.
Senaste kyss: En halvtimme sen.
Senaste gången du grät: När jag såg Fallet Louise på nätet ikväll, dessförinnan när jag läste en dödsruna i DN idag. Om vi pratar tårar i ögonen och tjock i halsen. Riktigt gråt? Minns inte.
Senaste måltiden: Lasagne med ett glas rött på kvarterskrogen. 

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej.
Blivit arresterad: Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet: Vid första blicken på ett foto av personen
Fastnat med blicken i någons urringning: Min egen, hela tiden.
Fått ditt hjärta krossat: Nja, inte såhär i efterhand.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej!
Haft ett one night stand: No shit?! Alldeles för många, om man skall döma av den låga kvalitet dom brukar hålla.
Busringt till någon: Senast var det när kompisen Jive ringde på en hyvelbänk i Helsingborgs Dagblad våren 1995 eller nåt sånt. Oftare när man var liten.  

Sex saker du gjort idag

1. Surfar på nätet
2. Cyklat till Alvik
3. Ätit både lunch och middag ute
4. Läst en jobbartikel
5. Sett Uppdrag granskning
6. Sett favoritprogrammet Medium med den obetalbart underbara Bridget, 8 år 

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Datorn
2. Sängen
3. Torpet
4. The The Dusk (CD)
5. Min samlingsbox av Cracker (brittisk polisserie) 

Fem saker att tycka riktigt, riktigt illa om utan rangordning
1. Fortum
2. Alliansregeringen
3. Februari
4. November
5. CSN alt Comhem 

Fyra personer du kan berätta allt för

Maken, mindre systern, Helena, Evax 

Tre val

Blått eller rött? Rött såklart!
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Choklad. 

Två saker att göra innan du dör

1. Resa
2. Älska
 

En sak du ångrar
Att jag började banta i 13-årsåldern. Det har uppenbarligen haft motsatt effekt.

Utmaningen skickas vidare till maken, som kan behöva något att skriva om på sin blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0