Veckans valfläsk

I går kväll brummade mobilen. SMS. Min väninna försökte övertala sin sambo att rösta på F! och dom båda ville nu veta vad jag tänkte göra för att införa bidrag för matallergiker. Tydligen har denna fråga utretts inom regeringskansliet i femton år. Sverige verkar ligga ohjälpligt efter.

När jag googlar på 'bidrag matallergiker' är det väldigt svårt att hitta något substantiellt. Men när jag tänker på hur många matallergiker jag känner, många är dessutom kvinnor, så är det ju lite konstigt. Och när jag tittar på ICA på Brommaplan så finns det ju förvisso en hylla med glutenfria produkter men det är ju bara en liten, liten ö bland allt det andra. Och maken med sin laktosintolerans har inte alltid lätt att hitta mejeriprodukter som funkar.

När jag tänker efter är det få av mina släktningar och vänner som INTE har någon slags allergi eller intolerans mot olika födoämnen. Skulle väl vara jag och Pernilla då. ;)

Så varför är då denna fråga så osynlig, varför har jag inte tänkt på det själv? Måste undersökas! Till väninnan valfläskade jag på med att riksdagsledamöter ju alltid har motionsrätt. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0