Tack!

Femtiotusen. 50 000. Så många feminister, minst, kanske det dubbla, har röstat på Feministiskt initiativ i riksdagsvalet. Det är ju lika många som publiken på en sydeuropeisk fotbollsmatch det, Mats Olsson! Eller för den delen nästan lika många som såg Bruce Springsteen på Ullevi den där junikvällen för så många år sedan. En hel feministarmé, för att travestera Trolltyg i tomteskogen. Och för att låta lite militant sådär. (Vi feminister tycker ju om sånt, vi brukar ju slita män i stycken till frukost har jag hört...)

Här i Bromma har dimman lägrat sig, men det  beror inte på för mycket dryck igår utan förmodligen är det vädergudarnas sätt att tala om för mig att min semester är slut. Världens häftigaste semester någonsin! Och mest lärorika! Med tanke på vad vi åstadkommit under de senaste månaderna så kan vi ju ta oss vart som helst, även om det kommer ta tid.

På QX:s Qruiser-sajt har man fått svara idag på vilket parti man röstat på. Där var det kd som fick 1%. Dock så har folk ändå röstat in kd:s familjepolitik genom att rösta på de andra borgerliga partierna. Roligare dock är, att om Qruisers väljare varit representativa för befolkningen hade vi kommit in i  riksdagen. Fyra procent röstade på oss! (Än så länge med nästan tusen som svarat.)

Och visst röstade folk på oss, visst trodde dom på oss! Bara inte tillräckligt många. Och så vill jag rikta ett innerligt tack till alla dom som uppmuntrat, som ringt och sagt att 'nu har jag röstat på er', som ringt och sagt 'lycka till', som raggat röster, som trott på att F! skulle kunna komma in i riksdagen och göra skillnad. Alla ni som inte är fastlåsta i ett höger-vänstertänkande. Alla ni som sett oss som människor som faktiskt vill och kan åstadkomma förändring. Och som behandlat oss med den respekt vi förtjänar. Till er, mitt allra innerligaste och varmaste tack för stödet!

Nu skall jag ge mig av ut i dimman på väg mot jobbet. Där fortsätter ju kampen för allas lika värde och rättigheter. Jag känner mig otroligt stärkt i denna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0