Intensiv semester

Intensiv semester

Pust! Jobbar nog mer denna semester än jag gör till vardags på jobbet... ;) Idag har jag bl a sammanställt en del pressklipp om oss i landsortspressen. Det som slår mig är vilka fina bilder deras fotografer tar. Här är det Sara Oscarsson som för Hälsingekuriren förevigat oss när vi besöker Stenbackens arbets- och boendekooperativ i Söderhamn. Bredvid Gudrun syns Anna Fält, vår kvinna i Söderhamn. Längst fram går Veronica Svärd som är vårt förstanamn på Stockholmslistan. Mellan mig och Maria Carlshamre har vi turnéledaren Helena Svensson, detta under av logistisk effektivitet. Hon borde ha brännskador på örat av mobilen vid det här laget när turnén nu lämnat Skåne och beger sig norrut igen.


På bilden är vi just på väg in till Stenbackens arbets- och boendekooperativ som vill jobba enligt samma mönster som Basta-kollektivet. Det är studiebesök som detta som får en att känna sig något privilegierad, inte för att man klarat sig bättre i livet än många av de boende, utan för att vi får komma dit! Som ordföranden för kooperativet uttryckte det, här skulle han kunna bo själv. Vilket för mig in på just detta, varför bor vi inte fler i kollektivboenden? Det behöver ju inte innebära att man alla bor i samma hus som i Moodyssons Tillsammans. Utan att man har möjligheten att umgås när man vill. Att ingen behöver sitta ensam. Ingen behöver uppfostra sina barn ensamma, att det finns andra s k signifikativa vuxna i barnens liv.

Och vilken succé skulle inte makens chilli göra i ett sådant sammanhang?! :) Mer gemensamma grytor åt folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0