En helt vanlig familj en helt vanlig dag i tidningarna

Aftonbladet.se och Expressen.se idag:

30-årig man i Norge sköt och dödade sina tre yngre systrar, 12, 24 och 28. Ingen granne begriper vad som hänt, det var ju en så trevlig familj.

36-årig man på Lidingö försökte köra över sin ex-sambos bil med hjullastare, när hon tagit skydd från honom i bilen.

Man i USA mördade sin fru och hennes fyra barn, 6, 8, 14 och 15, i husbil. Och alla är chockade, det var helt oväntat.

Tre unga flickor fastbundna och skjutna i huvudet av trebarnsfar i Pennsylvania.  Han stormade in i deras skola, skickade ut alla pojkar, ställde upp flickorna mot en vägg och sköt åtta av dem i huvudet. Tog sedan sitt eget liv. Hustrun säger att han var en fantastisk pappa.

Sju barn och fyra kvinnor, varav bara en överlevde. Och vad är likheten mellan dessa fyra händelser?


Kommentarer
Postat av: Karin

Du har den tveklöst bästa bloggen av alla Fi:or jag sett. Jag har bara två små klagomål: färgsättningen är lite trist (grått), men framförallt tycker jag att du ska skriva oftare. Du är bra på det här.

2006-10-03 @ 12:52:02
Postat av: Anna-Karin

*tackar och bugar* Men grått som är så fint! Försöker ju lura på min make, syster och svåger att det kommer bli superfint med gråmålade väggar i köket på Torpet! Så, schhh! ;)

2006-10-03 @ 15:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0