Veckans Kim Jong Il - eller om det var veckans i-landsproblem

Kliver upp i crosstraining-maskinen på gymet. Klockan är halv sju och energin är inte den högsta. Ute är det mörkt. Krävdes underställ för att klara cykelturen från Riksby till Åkeshov. Ur stereon kommer... Lugna Favoriter... LUGNA favoriter. Med typ vilopuls. Om jag hade för avsikt att vila hade jag stannat i sängen. Och så detta tjatter med reklam för imbecilla. Och "Aftonbladet Nyheter" med nya rön om att rödtjut är bra för feta. Träning är bra för oss feta. Lite intensivare träning än puls 90.
 
Så jag stänger av min maskin och traskar ut i receptionen för att försöka förmå dem att växla till den vanliga musiken. Den med hög puls och bra beat. Inte någon jävla tryckare med Britney Spears. Och får förstås till svar att 'ja, men självklart'?

Oh nej. I receptionen sitter Kim Jong Ils svenska syster (de är åtminstone lockiga båda två). Och säger:

- Vi tyckte att ni skulle få lite lugn musik.

- Ja, men det är ju lite svårt att träna när det pratas hela tiden.

- Ja vi får se vad vi kan göra.


Behöver jag säga att vi tvingades lyssna på Lugna Favoriter i två timmar? Enligt principen 'vi vet bäst vad som är bäst för er'.

Skriver önskelista inför jul. Högst upp: MP3-spelare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0