... sa Marco Materazzi till Zizou

I tidningen Metro spekuleras idag om vad det var Materazzi egentligen sa till Zinedine Zidane i VM-finalen i fotboll. Kanske var det att Zizous mamma är en smutsig hora och terrorist. Mammor och systrar används ju tämligen ofta för att förnedra sin motståndare på sydligare breddgrader. Men Metro har andra förslag också som

"Kan du ta på dig en mössa, din flint bländar mig!"

eller

"Jag skall spela Boten Anna jättehögt i omklädningsrummet efter matchen!"

eller

"Edit Piaf? Tacka vet jag Amy Diamond!"

Ja, spekulationerna fortsätter. Materazzi själv förnekar att han skulle använt ordet terrorist och Zizou sägs vänta med att uttala sig.

Kanske var det bara så att Materazzi sa som min gamle vän JW en gång: "Voulez-vous parlez pommes frites de la mayonnaise au Champs Ellysées, din grodätare!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0