Min mans mystiska drömmar

Min man drömmer ofta. Allt som oftast börjar jag dagen med att få höra en berättelse om hans minst sagt konstiga drömmar. Inte sällan har det handlat om att den gamle raggarkungen mekat med bilar. Vi tror att det beror på bullret från genomfartsleden här utanför (och bostadsrättsföreningen som hittills vägrat att låta kommunen bekosta treglasfönster...). Jag vaknar av oväsendet när långtradare bullar förbi rakt genom Riksby medan han drömmer.

Idag var drömmen sjukare än vanligt och kan sammanfattas i följande bild.

Dröm

Där nannyn transformerades först till fisk och sedan till pepparkaksgumma. Som det senare tog hon en dans med sjöhästen. Och kaninen kunde flyga. Mitt i detta befann sig alltså maken, betraktandes eller deltagande, det förtäljer inte historien.

Men vad man undrar är om en drömtydare skulle jubla eller gråta om han fick en sådan klient.

Vad Pellefant och Pip gör med på bilden är det dock ingen som vet, förmodligen passade dom in med dom andra paraplybärarna. Eller så fanns dom med i min dröm inatt... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0