Hemma igen

Hemma igen

Hemma igen. Med datorstrul och jobb som tränger på fast man har semester. Har iaf lyckats skriva en krönika till F!:s hemsida. När jag sedan läser Gudruns krönika idag så inser jag att vi tar upp samma saker, upprörs över samma beteende. Inte så konstigt då vi rest tillsammans och upplevt tillsammans i veckan som gått. Och det vi tar upp, tillståndet i demokratin Sverige, är värt att upprepas. Hur de små partierna ignoreras i valenkät efter valenkät. Senast var det min arbetsgivare HTF som valt att bara fråga ut riksdagspartierna om HTF:s viktiga frågor i valet. Någon motivering har jag inte fått höra men det lär väl heta som när Nationella sekretariatet för Genusstudier bjöd in riksdagspartierna till debatt i Almedalen för att diskutera genusforskningen efter valet. Vi gör bara som alla andra, och småpartierna är för många.

Som om det inte skulle gå att bifoga alla partier i mejlet och sedan publicera svaren från de som svarar, eller bjuda in samtliga och räkna kallt med att Piratpartiet och Sverigedemokraterna inte kommer till Visby för att prata genusforskning.

Men allt detta ignorerande av uppstickarpartierna ingår ju förstås i ett större mönster. Väljarna förs bakom ljuset när de inte får ta del av all information. Framförallt är det ju riksmedia som sviker sitt uppdrag, men mer om detta på F!:s hemsida imorgon (tror jag).

På bilden syns en glad clown på gågatan i glada Hudik. Kanske vårt bästa torgmöte hittills. Försöker övertala maken om att vi borde flytta till Hudiksvall istället. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0